Array
(
    [type] => 8
    [message] => Trying to get property of non-object
    [file] => /mnt/bilbo-disk1/websites/louisedelputte.be/demo/modules/database/frontend/database.php
    [line] => 81
)
Array
(
    [type] => 2
    [message] => Invalid argument supplied for foreach()
    [file] => /mnt/bilbo-disk1/websites/louisedelputte.be/demo/modules/database/frontend/database.php
    [line] => 81
)
Sporten En Meer Bewegen Zo Hou Jij Het Vol - Artikel - louisedelputte

Sporten en meer bewegen? Zo hou jij het vol!

Sommigen zagen mij misschien al blinken op de cover op RSL (het magazine van Roeselare, de stad waar ik woon). Ik geef in deze editie van het stadsmagazine tips om meer te bewegen én het vol te houden. Lees hier de 10 tips!

1. Sport ’s morgens

Begin je dag gezond en ga ’s morgens sporten! Eens goed zweten, gevolgd door een ontspannende douche, en je begint fris aan de dag. Zo kan je doorheen de dag ook geen excuses meer verzinnen om het sporten later op de dag uit te stellen. Als er zich dan toch iets onverwachts voordoet, heb je al gesport.

2. Meten = weten

Noteer of hou je work-outs bij. Dat zal je motiveren. Soms lijkt een halfuurtje oefeningen niet veel; maar 4 x per week betekent op het eind van de week alweer 2 uur en op het eind van de maand 8 uur sport! Als je een loper bent, kan je ook je tijd noteren en zien hoe je evolueert. Misschien loop je wel 10 minuten sneller over een afstand van 10 km op het eind van het jaar! Tegenwoordig heeft bijna iedereen een smartphone waarop je allerlei gratis apps kunt downloaden om je sportprestaties bij te houden. Vaak berekenen die zelfs de calorieën die je verbrand hebt.

3. Let’s get social

Ben je actief op social media? Deel dan je workouts met je vrienden en je volgers! Zo zal je niet alleen thumbs up krijgen, maar misschien ook vrienden inspireren om die sportschoenen nog eens uit de kast te halen. Volg zelf ook sportieve mensen Op Facebook, Twitter, Instagram,… Als Roeselarenaar moet je zeker de hashtags #IGRoeselare en #RoeselareSport gebruiken. Zo kan je alle sportieve mensen in Roeselare terugvinden.

4. Vind jouw sportbuddy

Heb je soms net dat tikkeltje karakter te kort om uit je luie zetel te komen? Dan is een sportbuddy dé oplossing! Zoek een vriend of vriendin die ook een schop onder de kont nodig heeft om zich in die sport-outfit te hijsen. Hoe pijnlijk is het om niet alleen jezelf teleur te stellen maar ook je sportbuddy als je wil afzeggen? Samen kun je elkaar motiveren.

5. Plan sport in je agenda

Lukt het jou echt niet om ’s morgens te sporten? Plan dan in het begin van de week je sportsessies in. Reserveer elke maandagavond bijvoorbeeld voor zumba en elke donderdag voor een frisse duik in het water. Jouw vrienden en familie weten zo ook na een tijdje dat ze jou op die momenten niet moeten storen.

6. Vergeet jezelf niet te belonen

Heb je alle ingeplande work-outs volbracht? Chapeau! Beloon jezelf en koop die leuke fancy sportbroek of die hippe sportsweater. Of die nieuwe schoenen die je op Instagram zag blinken! Zo ben je nog meer gemotiveerd om te schitteren in de fitness met je nieuwste aanwinsten.

7. Denk op lange termijn

Verwacht niet meteen resultaat en stel een doel voor jezelf. Dat kan echt vanalles zijn: een paar kilo’s afvallen, een loopwedstrijd lopen, een aantal keer pompen, zoveel baantjes trekken, zoveel minuten sporten, zoveel stappen zetten per dag …

8. Voor en na

Elk lichaam is anders en reageert dus anders op voeding en training. Focus niet teveel op die kilo’s op de weegschaal maar let op de veranderingen die je ziet en voelt. Wil je je vorderingen bijhouden? Maak om de zoveel tijd een foto van jezelf en vergelijk.

9. Denk aan de bigger picture

Meer bewegen en sporten hoeft zich niet altijd te vertalen in urenlang in de fitness doorbrengen. Nee, het zit soms in kleine dingen: neem de trap in plaats van de lift, parkeer je auto iets verder zodat je meer moet wandelen, leg kortere afstanden te voet of met de fiets af in plaats van de auto te nemen. Alle kleine beetjes helpen om fitter te worden.

10. Geniet!

Zorg dat sporten geen opgave wordt, maar geniet van het sporten! Ga op zoek naar een sport die echt bij je past! Als je jezelf telkens naar de looppiste moet sleuren, zoek dan een sport waarbij je zin hebt om je kleren aan te trekken.

Hoeveel tips pas jij al toe? Succes!

Meer artikels

Sporten En Meer Bewegen Zo Hou Jij Het Vol - Artikel - louisedelputte

Ho Ho Ho, beste Asics Kerstcadeau

Het nieuwe jaar staat voor de deur en iedereen begint na te denken over zijn goeie voornemens voor 2016. Ik denk dat de meest voorkomende belofte wel deze is: “Ik ga vanaf 2016 fitter door het leven: dus gezonder eten en meer sporten”. Maar omdat Kerstmis nog op de 25e december
viel en onze goeie voornemens pas starten vanaf 1 januari heb ik toch ook nog even gezondigd ;-). Gelukkig lag hét IDEALE kerstcadeau van ASICS onder onze kerstboom om het nieuwe jaar sportief in te zetten. (Indien je nog op zoek bent naar een leuk ‘nieuwjaarspakje’, hierna enkele ideeën!)

Sporten En Meer Bewegen Zo Hou Jij Het Vol - Artikel - louisedelputte

Eindejaarcadeaus bij Asics Concept Store in Brussel

Twee weken geleden lanceerde het Japanse sportmerk Asics hun eerste brand-store in België (Brussel) met een nieuw winkelconcept! Ook Berlijn, Seoul, Brisbane, Tokyo en New York zullen volgen. Wij waren heel vereerd om aanwezig te mogen zijn bij de opening samen met enkele andere bloggers! Nog op zoek naar een leuk en sportief eindejaarcadeau? Lees dan zeker verder!

Sporten En Meer Bewegen Zo Hou Jij Het Vol - Artikel - louisedelputte

Belmodo Fit Summit 1st edition

Op 24 en 25 september 2016 vond de allereerste editie plaats van de Belmodo Fit Summit. Het was het eerste Belgische allround sport- & health event waarbij de focus breder lag dan enkel fitness. Centraal stonden ook: gezonde voeding, educatie en vooral een hoge dosis fashion en fun. Van zodra het kon, schreven we ons in voor het event want we waren laaiend enthousiast over het breed aanbod aan workshops, alsook de educatieve sessies gegeven door o.a. Sandra Bekkari en Leander Verbraecken.

Sporten En Meer Bewegen Zo Hou Jij Het Vol - Artikel - louisedelputte

Quinoa op Mediterraanse wijze

Zin in een gerechtje dat niet lang duurt om klaar te maken, maar toch heel goed scoort? Probeer eens quinoa! Quinoa kan daarnaast op verschillende manieren geserveerd worden: als warm aperitief hapje, als koude lunch om mee te nemen naar je werk, of om nog eens te verwarmen als avondmaal indien je nog quinoa over hebt. Quinoa presenteert heel mooi en smaakt daarenboven nog eens verrassend goed in vele combinaties.

We besloten om op zondagmiddag nog eens een chiro-reünie te houden met de oudleiding (zijn wij echt al zo oud?!) van Chiro Jochi Roeselare. Het was een stralende dag en gastvrouw Liesbeth besloot om de tafel buiten te dekken. Het werd een theekransje-met-alle-soorten-gebak gevolgd door een cava met-aperitiefhapjes namiddag. Iedereen deed zijn duit in het zakje en had iets lekkers mee. Ikzelf zorgde voor een voorgerecht-aperitiefhapje: Quinoa op Mediterraanse wijze.

Sporten En Meer Bewegen Zo Hou Jij Het Vol - Artikel - louisedelputte

Box conditioning: BAM! Let’s kick some ass!

Niets beter dan de week te starten met een goeie workout! Omdat we graag verschillende sporten uittesten voor jullie, besloten we om een les box conditioning mee te pikken bij Venice Beach in Gent.

Boksen. Say what? Boksen wordt omschreven als de ultieme mannensport. Niets is minder waar! We zullen je zelf een geheimpje vertellen. Dankzij de ultieme box workout geraken de Victoria’s Secret modellen elk jaar in vorm voor de grote Victoria’s Secret Fashion Show. Inderdaad, je vindt Gigi Hadid, Elsa Hosk, Adriana Lima en Lily Aldridge vaak terug in een boksring.

Wij maken gebruik van cookies

De website van Louise Delputte maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Door het verder gebruiken van deze website, gaat u hier expliciet mee akkoord.

Ik snap het! Meer informatie