Array
(
    [type] => 8
    [message] => Trying to get property of non-object
    [file] => /mnt/bilbo-disk1/websites/louisedelputte.be/demo/modules/database/frontend/database.php
    [line] => 81
)
Array
(
    [type] => 2
    [message] => Invalid argument supplied for foreach()
    [file] => /mnt/bilbo-disk1/websites/louisedelputte.be/demo/modules/database/frontend/database.php
    [line] => 81
)
Doel-voor-2020-kan-jij-het-raden?

Doel voor 2020: kan jij het al raden?!

Waaaah, ik kan/durf/mag het eindelijk vertellen: in april 2020 loop ik (fingers crossed) mijn eerste marathon ooit! Lees in deze blogpost waarom dit zo speciaal voor mij is en hoe ik aan mijn marathonavontuur begon.

Bucket list on hold

3 jaar geleden was ik in al mijn enthousiasme beginnen trainen voor een marathon. Elke dag, zonder plan, waar en wanneer ik wou. Ik liep vlot een halve marathon maar zoals je kunt denken: ik liep teveel en ongecontroleerd. Op een bepaald moment liep ik bijna elk weekend een wedstrijd. Het was gewoon teveel. Hello knieblessure (ITB)! Na bijna 2 jaar zoeken naar de oorzaak, doktersbezoeken, steunzolen uitproberen, proberen en opnieuw pijn hebben,... was de topic 'een marathon lopen' helemaal naar onderen gedaald op mijn bucket list.

My first (1/4) triatlon

Tot veeeel rust, foamrollen, fysiosessies, stretchen, core stabily oefeningen, mobility oefeningen mij opnieuw kracht gaven. En de halve marathon van Brussel (mei 2019), mijn eerste achtste triatlon (begin juni 2019), mijn eerste kwart triatlon (eind juni 2019) en mijn verste afstand tot nu toe 23 km trailrun in Zonnebeke - pijnvrij - mij hoop en vertrouwen gaven om verder te doen.

NN Running club

In oktober / november durfde ik eindelijk opnieuw dromen van die 1e marathon. Maar ik moest én zou het anders doen dan de 1e keer... Ik had het geluk dat NN Running club mij een loopanalyse, DEXA scan en trainingschema aanbood! JUST WHAT I NEEDED. Ik ging met een klein hartje naar Energy Lab te Gent (nog steeds bang om opnieuw te horen 'die marathon zeg je best uit je hoofd'). Maar wonder boven wonder ging de looptest goed, bleek mijn conditie zeker niet slecht en ik hoorde zelfs de term 'sub 4' vallen. Ik begon te glunderen. Uit de DEXA scan bleek echter wel dat mijn vetpercentage iets te hoog wass. Elke kilogram extra gewicht is qua belasting x 3 op die knie, maar daarover later meer...

Train hard, get strong

Zo ben ik nu in week 5 van mijn trainingschema (eerder durfde ik het echt niet vertellen, nog steeds uit schrik dat ik toch opnieuw pijn zou krijgen en mijn marathondroom voorgoed mocht opbergen). Om de belasting op mijn knie zo min mogelijk te houden, train ik nu gedurende heel mijn marathon trainingschema 3 x per week ipv de 'normale' 4 x per week. 1 x intervaltraining, 1 korte duurloop en 1 langere duurloop. Af en toe combineer ik dit met een moutainbiketocht in het weekend en zwemsessies tijdens de week.

Fingers crossed

Dus ik blijf met een bang hartje hopen (en lopen) dat de knie nog altijd meewil. Daarnaast geniet ik heel erg hard van elke training. Na een 'stopperiode' besef je heel erg goed wat je gemist hebt en geniet je des te meer wanneer het weer kan. Af en toe geef ik hier een update van mijn marathonschema dus houd mijn blog zeker in de gaten.
Binnenkort deel ik tenslotte mee welke marathon het precies wordt. Kan jij het al raden?!

Meer artikels

Doel-voor-2020-kan-jij-het-raden?

Ho Ho Ho, beste Asics Kerstcadeau

Het nieuwe jaar staat voor de deur en iedereen begint na te denken over zijn goeie voornemens voor 2016. Ik denk dat de meest voorkomende belofte wel deze is: “Ik ga vanaf 2016 fitter door het leven: dus gezonder eten en meer sporten”. Maar omdat Kerstmis nog op de 25e december
viel en onze goeie voornemens pas starten vanaf 1 januari heb ik toch ook nog even gezondigd ;-). Gelukkig lag hét IDEALE kerstcadeau van ASICS onder onze kerstboom om het nieuwe jaar sportief in te zetten. (Indien je nog op zoek bent naar een leuk ‘nieuwjaarspakje’, hierna enkele ideeën!)

Doel-voor-2020-kan-jij-het-raden?

Eindejaarcadeaus bij Asics Concept Store in Brussel

Twee weken geleden lanceerde het Japanse sportmerk Asics hun eerste brand-store in België (Brussel) met een nieuw winkelconcept! Ook Berlijn, Seoul, Brisbane, Tokyo en New York zullen volgen. Wij waren heel vereerd om aanwezig te mogen zijn bij de opening samen met enkele andere bloggers! Nog op zoek naar een leuk en sportief eindejaarcadeau? Lees dan zeker verder!

Doel-voor-2020-kan-jij-het-raden?

Belmodo Fit Summit 1st edition

Op 24 en 25 september 2016 vond de allereerste editie plaats van de Belmodo Fit Summit. Het was het eerste Belgische allround sport- & health event waarbij de focus breder lag dan enkel fitness. Centraal stonden ook: gezonde voeding, educatie en vooral een hoge dosis fashion en fun. Van zodra het kon, schreven we ons in voor het event want we waren laaiend enthousiast over het breed aanbod aan workshops, alsook de educatieve sessies gegeven door o.a. Sandra Bekkari en Leander Verbraecken.

Doel-voor-2020-kan-jij-het-raden?

Sporten en meer bewegen? Zo hou jij het vol!

Sommigen zagen mij misschien al blinken op de cover op RSL (het magazine van Roeselare, de stad waar ik woon). Ik geef in deze editie van het stadsmagazine tips om meer te bewegen én het vol te houden. Lees hier de 10 tips!

Doel-voor-2020-kan-jij-het-raden?

Quinoa op Mediterraanse wijze

Zin in een gerechtje dat niet lang duurt om klaar te maken, maar toch heel goed scoort? Probeer eens quinoa! Quinoa kan daarnaast op verschillende manieren geserveerd worden: als warm aperitief hapje, als koude lunch om mee te nemen naar je werk, of om nog eens te verwarmen als avondmaal indien je nog quinoa over hebt. Quinoa presenteert heel mooi en smaakt daarenboven nog eens verrassend goed in vele combinaties.

We besloten om op zondagmiddag nog eens een chiro-reünie te houden met de oudleiding (zijn wij echt al zo oud?!) van Chiro Jochi Roeselare. Het was een stralende dag en gastvrouw Liesbeth besloot om de tafel buiten te dekken. Het werd een theekransje-met-alle-soorten-gebak gevolgd door een cava met-aperitiefhapjes namiddag. Iedereen deed zijn duit in het zakje en had iets lekkers mee. Ikzelf zorgde voor een voorgerecht-aperitiefhapje: Quinoa op Mediterraanse wijze.

Wij maken gebruik van cookies

De website van Louise Delputte maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Door het verder gebruiken van deze website, gaat u hier expliciet mee akkoord.

Ik snap het! Meer informatie